Üdvözöllek kedves Olvasóm!
Dorka vagyok, és 2010 júniusától 2010 decemberéig Bulgáriában éltem.
Hát erről szólt ez a blog. Fogadd szeretettel.

KÖZÉRDEKŰ INFORMÁCIÓ (ha valaki levelet szeretne írni)
A címem:
Hézső Dorina
Oбщежите No.2 - (215)
Благоевград 2700
Иван Михаилов 62А
BULGARIA

Aki írta:

Saját fotó
Hódmezővásárhely, Csongrád-megye, Hungary
"Pedig hát valld be, az mégsem lehet, hogy az ember minden szeretetét egy kutyára pazarolja!" (Bulgakov)

Rendszeres olvastuk a blogot:

2010. december 3., péntek

Szülina-pom-pom-pom

Szóval túl vagyok az eddigi legjobb 21. szülinapomon. Illetve nem teljesen, mert tudom, hogy ha hazamegyek, akkor ezt még meg fogom ünnepelni a családommal és otthoni barátokkal is. Ez az egyik előnye annak, ha az ember lánya külföldön szülinapozik. Tovább tart az ünneplés. :)
Szóval a hajnali köszöntésről már beszámoltam, reggel Gesche és én kirándulni indultunk. Először besétáltunk Blagoevgrad központjába, megszemléltük a hosszabb téli szünetért tüntető középiskolásokat, és az egyéb állandó jellegű látványosságokat (itt a "Varos" nevű óvárosra, a pravoszláv templomra és a sétálóutcára gondolok.
Ezután Banszkba utaztunk, ahol sajnos esett az eső. Felhívtam Mitkot, az ott élő ismerősömet, aki elkísért minket egy sétára. Bementünk Bulgária második legnagyobb templomába, ami gyönyörű, tényleg nem hittem a szememnek. Vissza kell még mennem.
Délután Geschenek vissza kellett utaznia Szófiába (couch-surfing vendége volt Japánból) én pedig hozzáfogtam a buli utolsó előkészületeihez.
Kezdetnek Kasia bepánikoltatott, hogy nem lesz mit enni, ezért elszalasztott a kisboltba, ahonnan ropival, pop-cornnal, 4g kenyérrel, paradicsommal és uborkával tértem vissza. Csináltam vodkás löttyöket különböző ízekben és volt egy üveg tiszta vodka meg két üveg pezsgő és egy melniki bor is a polcon. Hangulatvilágítás, terítés, mosogatás, két perc múlva nyolc, sehogy sem állok, sehogy sem nézek ki, Kasia már egy órája törülközőben ül, sminkel és vasalja az amúgy is egyenes haját. Jó, az én bulim, de akkoris.. Jaira mentett meg, felszelte a sajtot, az uborkát, és 20 perc múlva Kasia is besegített a kenyérkenésben.
Először a lengyelek, Natalia, Madzia, Ola, és Michal. Egy bolgár mesekönyvvel leptek meg és írtak egy képeslapot, amire nagyon sok nyelven ráírták, hogy Boldog Születésnapot. Magyarul mondjuk csak annyit, hogy Minden jót, szerintem az interneten valahogy eltévesztették a fordítást.. Sebaj, nem a szándék, hanem a fontos.
Aztán Jött Teodor, aki bolgár és egy fából faragott festett bolgár tányérkát hozott, majd nagy lendlettel hozzálátott a vodkához. Michal megmutatta, hogy mielőtt a vodkát az ember felbontja, erősen meg kell ütni az alját, és akkor kimenekül belőle az ördög. Akkor kezdtem el másodjára pánikolni, hogy elfogy a vodka. Felhívtam Renit, hogy hozzanak még, ha már úgyis beugranak a boltba.
Rencsi és Elena érkeztek következőleg. Renit gyorsan megkoronáztam, és jól megölelgettem őket. Bevallom nekik és Jairának örültem a legjobban.
Nem sokkal később jött még 3 lengyel fiú, és egy bolgár lány, akit nem ismertem, de nagyon kedves volt. Hoztak nekem egy macit, és nagyon hangosan egy férfikórus erejével elénekelték lengyelül a Boldog Születésnapot című dalt. Sokkolt, de kedves gesztus volt.
Aztán pezsgő, torták, beszélgetés.
Retro zene, anyósnyelv, és szendvics, süti-sütivel.
12 körül indultunk a Pisano bárba, ahol nemsokkal az érkezésünk után megkezdődött a karaoke. Ide a lengyel fiúk és a bolgár lány már már nem jöttek.
Elena elvitte a DJnek, hogy melyik dalt kértem, és várunk. Egyre jobb lett a hangulat, és már nagyon vártam, hogy mikor jön a dalom.
Egyszer felment a műsörvezető a színpadra és egy kalapba dobta a dalkéréseket. Nem is figyeltem mit mond, gondoltam kihúzza, hogy ki énekel, és tudtam, hogy engem fog húzni, habár rengeteg dalt kértek. Kihúzott. Kimentem a színpadra, lesz ami lesz, és azt látom, hogy utánam szalad Elena, kikapja a műsorvezető kezéből a mikrofont és belemondja, hogy születésnapom van, a kezembe nyomnak egy vödröt tele jéggel, benne egy üveg rummal és Elena megfog egy lécet tele felespoharakkal és mondják, hogy a dalt majd máskor éneklem el.
Aztán, mint ahogy a videó is bizonyítja elénekeltem, meg az egész bár elénekelte nekem a Happy Birthdayt, és jól szórakoztunk, utánunk zárták a helyet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése